Bangkok

Imorse gick vi upp tidigt och var pa stranden redan sju. Vi kollade pa soluppgangen (som vi gjort varje dag i Hua Hin) och at picknick-frukost bestande av yoghurt, cornflakes, farskt brod, nutella och apelsinjuice. Mums! Vi stannade pa stranden till 11. Da var det dags att dra sig tillbaka till hotellet, duscha och checka ut. Sa skont det var att hinna bada nagra timmar innan vi skulle satta oss pa en svettig buss till Bangkok!

Vi at lunch pa en mysig italiensk restaurang och tog sen en tukk till stationen. Fran Hua Hin behover man inte boka biljetter i forvag - det gar en buss till Bangkok var 40:onde minut. Kanon. Men jadrans vad hett det var i bussen. Vi holl pa att avlida. Nagon sa att vi borde vant oss vid varmen vid det har laget, men hell no. Min kropp kommer aldrig att vanja sig vid 38 grader!

Lyckligtvis tog det bara 3,5 timmar till Bangkok. Och sen har allt gatt som pa rals. Vart forstahandsval av boende, My House, hade ett ledigt dubbelrum med air con. Woho. Det kan ibland vara kampigt att hitta boende i Bangkok i mitten pa mars, men vi hade flyt - yes!

Ikvall har vi atit ute pa gatan. Det later ju nat, men faktum ar att det finns trevliga sma gatuserveringar pa de flesta gator. Jag fick den storsta Pad Thai jag sett i hela mitt liv. Fick lamna mer an halften. Inte ens Christopher hade orkat ata upp, och det sager inte lite.

Efter den parsen (jag har fortfarande magknip) tog vi baten till Taewes. Nu sitter vi pa det guesthouset Oskar och jag bodde pa forsta gangen vi var i Bangkok. Har ar sa mysigt. Agarna ar snalla, internet ar snabbt och billigt och de har gudomliga fruitshakes. Enligt Kajsa har de den basta bananshaken hon smakat pa hela resan. Och tro mig, Kajsa har testat en hel del bananshakes under dessa veckorna :)

Imorgon blir det MBK och sen en vip-bio pa eftermiddagen.

Har ni forresten hort att min lillayster Stina tog SM guld i lordags? Hon ar bara bast!  Har kan ni lasa en artikel om henne. Nar vi kommer hem blir det fest for att fira. Vi har en hel del att ta igen!

Kommentarer :

#1: Anonym

http://hd.se/orkelljunga/2009/03/11/naagra-fraagor/

Såg att din länk inte funka ( på min dator). Så jag la in ett alternativ . Stina tog silver i längd på Lördagen och följde upp med Guld i tresteg på söndagen. 12,28 hoppade hon i tresteg och inte 12,23 som det står i artikeln. Kollade igenom antal guld genom åren, du har 8 stycken (inkl.Skol-SM), tror jag

skriven
#2: Ralf

Såg att din länk om Stina inte fungerade (på min dator) prova denna.

http://hd.se/orkelljunga/2009/03/11/naagra-fraagor/

Stina tog silver i längd på Lördagen,på Söndagen blev det guld i tresteg (12,28 )

skriven
#3: mor

Nu blir jag orolig igen... Vad betyder MBK?

Stora kramar

skriven
#4: Emmah

GRATTIS STINA!

skriven
#5: Anna

Haha mamma du ar ju for sot! MBK ar ett shoppingcentrum. Inget farligt alltsa :)

Kram pa dig!

skriven
#6: Ralf igen

Det jag som var lite besserwisser, men det fattade du väl

skriven
#7: Anna

Haha yes det fattade jag :) Ingen rabblar resultat och statistik som du!

skriven

Kommentera inlägget här :