Hua Hin

Framme i Hua Hin efter en atta timmar lang bussresa! Vi hade bokat hotell i forvag, nagot vi inte brukar gora. Men nar vi kom fram var det varldens mysigaste lilla hotell, mitt i centrum. Kanon!

Kajsa och jag ar redan helt kara i stan. Visst, har ar turistigt, men Hua Hin kanns anda som en stad med valdigt avslappnad atmosfar. Har ar sa mysigt - smala grander fyllda av restauranger med rutiga dukar, blommor och levande ljus. Stranden ar enormt lang, sa klockan sex imorgon bitti ska Kajsa och jag ta en promenad i soluppgangen. Det galler att njuta av de sista dagarna!

Vi hade last att Hua Hin skulle vara relativt dyrt, eftersom har ligger manga fina hotell och resorter, men det galler sannerligen inte vart hotell. Innan at jag middag (stekta nudlar med biff och gronsaker) for 25 baht, alltsa under 6 svenska kronor (!) Det ar rent lojligt billigt, vanligtvis kostar en bra middag runt 100 baht. Men vart hotell verkar inte vilja tjana pengar. Vart rum har ac, stor toalett (med varmvatten) och 88 kanaler pa tvn. Det kostar 600 baht, 140 kronor natten.

I em har vi bara tagit det lugnt. Vi var nere pa stranden en svang innan, och nu ikvall har vi strosat runt och atit glass pa il gelato, som gor varldens godaste italienska glass. Vi ska snart dra oss upp pa rummet igen. Vi ar ruggigt trotta bagge tva, trots att vi bara suttit pa en buss hela dan.

Skriver mer en annan dag. Godnatt pa er darhemma!

PS. Om en vecka ar vi hemma. Hjalp :)

Kommentarer :

#1: Oskar

Kan tänka mig att ni hittat ett bra glass-ställe! Jag kom precis hem, ganska skönt att vara hemma faktiskt. Nu ska jag snart hem till M o A och gratulera en sm-vinnare:) Du är saknad min fru, ska bli så skönt att få ha dig hemma sen!

skriven
#2: calle

tur maten inte e så billig här hemma för då hade man rullat fram... man måste undra vad sänder dom på 88 kanaler i tailand?

skriven
#3: Anna

Haha, thailandsk kareoke!! Nej seriost sa e det mest filmkanaler, amerikanska serier, nyhetskanaler och sant. Men jo, kanns grymt overflodigt :)

skriven
#4: calle

haha de e precis sånt man tänkte på, thailändsk kareoke och reklam för wok-pottor, men dom har så klart samma utbud som oss... amerikanskt...

skriven

Kommentera inlägget här :