1:a maj

Eftersom Oskar och jag kom i säng i hyfsad tid igår vaknade vi pigga och glada (nåja, jag i alla fall) halv nio imorse. Det var strålande sol och varmt ute så vi  bestämde oss för att gå ner till Norra Hamnen och äta frukost. Vid tanken på detta utstötte Emma och Anna förfärade grymtningar från sina respektive sängar. Emma var nådigt trött efter att ha ramlat i säng klockan sex, och Anna hade börjat festa redan vid lunch igår. Så de var sletna med all rätt alltså.

Ljuvlig frukost på Espresso house - scones, cappucino och apelsinjuice.


Vi strosade längs kajen i norra hamnen.


Havet låg helt stilla - underbart!


En lägenhet här hade inte varit helt fel...


Vi gick till Söder och köpte nötter och torkad frukt på Tasty House. På vägen tillbaka tvingade jag Oskar att gå genom fina parker och titta på blommor.
Han var måttligt road.


Men medge att det är fint när träden står i full blom!


Här är Emmas fina hus.


När vi kom tillbaka från vår power walk hade de andra vaknat till liv och satt och åt frukost. Vi packade ihop oss och sa hejdå för Oskar skulle hem och skjuta lerduvor. Meningen var att jag skulle följa med och testa, men jag somnade på en filt i mammas och pappas trädgård istället.

Ikväll blir det lugn hemmakväll eftersom vi bägge ska jobba imorn.

Kommentarer :

#1: mor

Lerduveskytte är min grej alltså...så länge duvorna ligger stilla på marken och låter sig träffas vill säga...de i luften hade jag ingen framgång med...Haha, jag trodde min axel gick ur led vid första skottet, sen höll jag emot lite bättre. Fast blåmärke lär jag få efter den här dagen! Det bästa var allt grillningen efteråt :)

skriven

Kommentera inlägget här :