Magsjuka


This is me.

Jag har fått magsjuka. Jag är inte bra på att ha det. Sist jag var såhär magsjuk var jag typ tio år. Igår när jag sanerade ett barn som blev sjukt på förskolan skröt jag om att jag aldrig får det. Jag har inte kräkt på över tio år, sa jag. Yeah right. Tji fick jag. Jag började känna mig underlig redan igår, så jag skippade House och gick och la mig halv nio. Halv fem vaknade jag och sen var det kört. Klockan sju kunde jag masa mig från toaletten för att ringa dagis och säga att jag tyvärr inte kommer idag. Sen dess har jag sprungit i skytteltrafik mellan sängen och toaletten. Jag sitter på dass och stönar 'Herregud, hjälp! Jag behöver hjälp!'. Från och till känns det som jag håller på att dö. Jag är övertygad om att det måste vara nåt allvarligt fel på mig. Jag har telefonen i handen och är beredd att ringa 112 och be dem skicka en ambulans. Sen släpper kramperna och jag undrar vad fasen jag tänkte på. Som sagt, jag är inte bra på att hantera denna sjukan. Jag börjar ana att det ligger något i personlighetsstörningstest som pappa gjorde på mig. Det visade att jag, föututom antisocial och narcissistisk, var teatralisk. Det kan kanske stämma... Men jevlar vad jobbigt det är att vara magsjuk!

Kommentarer :

#1: mor

Haha, magsjuka är inte att leka med... Fast det går nog snabbt över. Jag såg den lilla tjejen du hjälpte på förskolan igår skutta in pigg och glad idag!

skriven
#2: Anna

Tack mamma... Rub it in bara

skriven
#3: emma svärdh

stackars Anna! men jag kunde ändå inte låta bli att skratta när jag såg annoncen som rullade precis under texten :-D för medicin mot ändtarmsbesvär haha snacka om uppmärksam reklamperson som sitter med det där :-D

skriven
#4: Ralf

Välkommen i klubben

skriven

Kommentera inlägget här :