Nybakat ikväll igen!

Herregud, jag har kommit in i nåt slags bak-rus! Det är verkligen inte likt mig att baka bröd i tid och otid eller göra kakor och grejs som jag gjort i helgen. Fast det är ju både mysigt och gott med hembakat bröd till kvällsmat (istället för en skål fil och Lingongrova liksom)... Och framförallt slipper man alla konstiga E-nummer och härdade vegetabiliska oljor som finns i de flesta bröd man köper i affären.
Jaja, det är bara att njuta sålänge det varar. Ni som känner mig vet att min huslighet snabbt kan svalna...

Nu ska jag göra te, spola upp ett bad och lägga mig och läsa en stund i badkaret. Vardagslyx!

Imorgon fyller farmor 86 år och vi ska fira henne med middag på Fisk och Vilt.
Fisk och Vilt är för övrigt Örkelljungas bästa och mest prisvärda restaurang. Den ligger vid Skåneporten  (Pärleporten) så det är perfekt om man inte vill in i byn och snurra.

Kommentarer :

#1: moster

Har du läst Hemlige kocken? Läs om brödfusket i aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4606634.ab



och fortsätt baka...

skriven
#2: bitte

Hej tänkte tipsa dig om min tävling där du kan vinna

En snygg väska och ett presentkort på 500 kr

skriven

Kommentera inlägget här :