Once upon...

En gång i tiden fick jag låna vilka kläder jag ville av Oskar. Det spelade ingen roll om jag skulle ut eller sova i dem. Jag fick välja och vraka i gardroben. Ha! Idag är förhållandet lite annorlunda. Som idag, när jag ville låna en av Oskars snygga tshirts för att ha här hemma. 'Glöm det', kom det blixtsnabbt från soffan. 'Jaha, men denna då', frågade jag och höll upp en tshirt variant fulare. 'Nope, för fin', svarade Oskar med ett illmarigt grin på läpparna. Efter ett par försök blev jag vred och frågade ilsket om det möjligtvis fanns något som var fult nog för mig att låna. Då reser sig Oskar upp, går bort till gardroben och drar fram en gammal, urtvättad blå tshirt från Ahlsells. Ahlsells! Sen säger han med sin vänaste röst 'denna kan du ha älskling, den är mjuk och go'.

Så här sitter jag i en ful blå tröja och undrar var fan romantiken tog vägen?


Oskar är förresten betydligt piggare än mig idag, så han fixade lunch bestående av hallonsmoothie, valnötsbröd, goda ostar och färska jordgubbar.
Så helt dum är han ändå inte :)

Kommentarer :

#1: Elle

Hahaha, de e nya tider kan man säga ;) Hoppas du mår bättre nu gumman! <3

skriven

Kommentera inlägget här :