Scones och presenter

Det är en lugn tisdagskväll i familjen Ek/Svärdh. Efter träningen var jag av nån anledning sjukt sugen på scones. Kan kanske bero på att jag precis innan jag stack till gymmet kollade på Mat-Niklas program och såg ett recept på perfekta scones. Så efter träningen stormade jag in på Kronan och inhandlade lemon curd och vispgrädde. Hemligheten bakom de perfekta sconesen är alltså grädde. Hälften grädde, hälften mjölk. Och lagom kladdigt smör.

Jag måste ge Niklas cred - det var de godaste scones jag smakat!
Med smör, lemon curd och billingeost, mums!


Jag fick förresten presenter av Oskar idag.
Här ser ni den första - nya grytlappar (i silikon, haha!)


Väldigt söta... Både Oskar och grytisarna :)


Jag fick även en ny strandväska. Jättefin!


På tal om presenter så måste jag berätta om en grej som hände förra året... Oskar hade pratat länge om att han beställt en present till mig på nätet. Han pratade så mycket om denna grej han beställt att jag i mitt huvud målade upp det som något väldigt romantiskt och fint. Något han grunnat länge på. Och när paketet levererades var jag tvungen att gå in i sovrummet för att Oskar ska 'göra iordning den'. Shit, tänkte jag. Det är verkligen presenternas present! Och döm min förvåning när han kommer ut med detta:

En tandpetarhållare i form av en vodoodocka.


Haha, jag bara gapade. Av misstro. Oskar, däremot, såg glädjestrålande på mig och utropade 'Tadaaaaaaaaaa'. Sen såg han min chockade min, och blev förkrossad. 'Men Anna, är den inte FIN? Tycker du inte om den?' Hrm, vad svarar man på det? Det är en tandpetshållare liksom, i form av en fucking vodoodocka. Men uppenbarligen beställd och monterad med en stor portion kärlek och stolthet. Och hur otippatd den än var, så är och förblir vodoodockan den roligaste presenten jag fått i hela mitt liv. Numera står den högst upp i vårt kryddskåp, men då och då plockar jag fram den och får mig ett gott skratt.

Hur ska jag klara mig utan min knäppa, men fullkomligt bedårande sambo i ett halvår? Det övergår mitt förstånd. He makes my day. Everyday.

Kommentarer :

#1: Anonym

Vad fin du är! Dock så var tandpetarhållaren en väldigt bra present tycker jag! grrrr

skriven
#2: Elisabet Svärdh

Sonen är som han är:) Men omtänksam! Såg mumsigt ut så var snäll och skicka sconesreceptet till svärmor så kanske vi kan ha sconesfest i klassen på fredag.

Ha det så bra båda två! Vi ses...

skriven
#3: Elisabet Svärdh

Sonen är som han är:) Men omtänksam! Såg mumsigt ut så var snäll och skicka sconesreceptet till svärmor så kanske vi kan ha sconesfest i klassen på fredag.

Ha det så bra båda två! Vi ses...

skriven
#4: emmah

Haha! Jag minns det som igår när du skulle få den presenten och sen fick den! Haha! Ja du, hur du ska klara dig utan Oskar ett halvår förstår faktiskt inte jag heller med tanke på allt ni har för er!

skriven
#5: Lina

Ha ha så kul. Säg till oskar att han tipsar sin bror om det där med att ge bort presenter. Dåligt med det här =)

skriven

Kommentera inlägget här :