En eländesblogg

Jag satt och kollade igenom gamla inlägg och då slog det mig - min blogg har blivit en eländesblogg. Jag är en gnällspik som bara bloggar om eländiga saker och gud så deprimerande läsning de senaste månaderna var. Ändå är det en hel drös människor som varje dag kommer och hälsar på. Det glädjer mig. Jag ska försöka blogga oftare och vara lite gladare.

För att inte chocka mig själv och er kan jag ju börja med lite elände, även denna regniga novemberdag. Jag tog svininfluensa-sprutan igår och himmel och pannkaka vad dåligt jag mår idag. Det känns som någon stuckit istappar i mina leder och jag har feber. Jag fryser och svettas omvartannat. Just nu ligger jag nerbäddad i soffan under ett tjockt täcke och eldar för fulla mugga i kaminen. Jag tackar min lyckliga stjärna för att det är helg. Då kan jag vara sjuk med gott samvete och behöver inte oroa mig för att ta igen praktikdagar.

Som alltid när jag är sjuk har jag svårt med aptiten. Till kvällsmat är det bara två saker jag kan tänka mig: grönkål eller grillchips. Konstigt, jag som inte ens gillar chips vanligtvis.

Nu till lite goda nyheter. Fantastiska nyheter till och med:
Emmah och Robban har blivit föräldrar till en bedårande liten Alice. Emmah sattes igång i torsdags kväll och förlossningen måste varit någon form av hastighetsrekord. 20 minuter tog det och sen var det klart. Emmah lämnar sjukhuset idag och jag hoppas att jag kan åka och hälsa på den nyblivna familjen under nästa vecka. Stort grattis från alla oss i Örkelljunga!


Kommentarer :

#1: Emmah

Tja 20 minuter och 20 minuter.... Själva förlossningen ja, men allt som allt låg jag där i 6 timmar! Kramar

skriven
#2: Lina

Grattis till dom nyblivna föräldrarna! Så mysigt med bebis!!

skriven

Kommentera inlägget här :