Köpenhamn

Hemma efter en kanonhelg i Köpenhamn! Skulle lägga över bilder till datorn och insåg att jag knappt använt kameran alls. Nåja, så blir det ibland.

I fredags tog vi det ganska lugnt. Emma hade lagat god middag och det blev en kväll fylld av skratt och trams. Jag gick och la mig runt halv ett, men Oskar och Emma var uppe och härjade till tre nånting. Så i lördags morse vaknade jag pigg som en lärka, medan Oskar och Emma inte var fullt lika pigga :)

Lördagen startade med en fantastisk brunch på Blue Bar.


För mig som älskar frukost var brunchen rena drömmen. Tänk er scramblade ägg, pajer, korvar, varmrökt lax, goda ostar, nybakat bröd, pannkakor, ostkaka, yoghurt, musli, färsk frukt, kakor, kaffe, champagne, baileys, öl, juice mm mm.
Det fanns allt och lite till! Tyvärr orkar man ju inte äta så mycket som man skulle vilja, men det här lär ju vara en stående punkt när vi är på besök i Köpenhamn hädanefter.

Såhär mätta var vi efter tre timmar.


En god vän till oss, Stefan, joinade på brunchen. Oskar och jag träffade Stefan första gången vi var i Thailand. Han var då vår dykinstruktör och när vi besökte Phi phi för andra gången i våras träffades vi igen och dök tillsammans. Nu har han flyttat tillbaka till Danmark och väntar barn med sin tjej. De ska gifta sig i juni och vi blev inbjudna till bröllopet. Stefans flickvän är buddhist och det ska bli så spännande att gå på ett buddhistiskt bröllop!

Stefan och Oskar med sina nätta små öl.


Ett tjusigt pariserhjul var på besök i stan.


Efter den superlånga brunchen, en sväng på stan följt av middag ute var Emma och jag redo för att gå hem. Det var inte Oskar och Stefan, så när Emma och jag sa godnatt gick de vidare på fest hos Stefans kompis.

Idag mådde Oskar sådär. Här på Espresso House i väntan på tåget.


Ikväll har vi inte gjort många knop. När vi kom hem stack vi och handlade, sen har vi bara legat på soffan, läst dn och slappat. Skön söndagssysselsättning!

Nu ska vi njuta av några härliga dagar tillsammans. På torsdag flyger Oskar till Kosovo nämligen...

Godnatt på er, och tack Emma för en mysig helg!

Kommentarer :

#1: Anonym

hehe de va superkul o jag längtar till nästa gång... PUSS

skriven

Kommentera inlägget här :