Äntligen action

Idag kom en bit av mitt vanliga, energiska jag tillbaka. Vadå, kanske ni tänker.
Jo, under de senaste veckorna när jag varit ledsen och nere har jag liksom känt mig handlingsförlamad. Jag har inte velat, knappt kunnat, ta mig för något alls. Jag har inte velat läsa (det har jag gjort ändå), inte velat gå ut, inte varit sugen på att träna. Jag har inte ens städat - och ni som känner mig vet att 2.5 veckor utan städning är extremt onormalt för Anna Ek.

Men, som sagt, idag poppade det upp lite energi från ingenstans. Jag har tvättat, strukit, börjat skriva på ett arbete om 'retoriken och läraryrket', läst igenom styrdokumenten inför nästa veckas seminarium, gjort lunch - och klockan är bara två. Jag har några timmar på mig till Oskar kommer med tåget från Stockholm. Jag kanske tar en sväng om stan innan dess, om jag hinner. Ikväll ska vi till Kajsa och Christopher i Kristianstad för att äta middag. Det ska bli så kul - jag har inte sett deras lägenhet än.

På lördag ska vi på Linas kalas i Klippan och sen vidare till Emma på kvällen. Känns som det kommer att bli en bra helg, att solen strålar gör det inte sämre direkt!

Hittade förresten lite bilder på min kamera. Kolla Lisa, vad fin orkidéen har blivit!


Förresten så ser jag ut som om jag kommit in i puberteten på nytt. Jag har fått en finnattack - hela pannan ser ut som prickig korv. Men vet ni vad? Det gör inget, för idag kommer Oskar hem, och vi har två långa dagar tillsammans innan han ska åka upp till Stockholm igen. Tjoho!

Kommentarer :

#1: mor

Härligt Anna:)))) I morgon kväll ska vi till Kajsa och Christopher! Vi ses i morgon fm, kram

skriven
#2: svärmor

Härligt att höra! Både att du mår bättre och att du faktiskt kan va lika "ostädig" som jag :) oftast är.. Ser fram emot att träffa alla mina barn+ respektive im. Mor är man liksom hela livet, inte bara när dom är små. Ha det bra båda två, ses im! Kram

skriven
#3: svärmor

Härligt att höra! Både att du mår bättre och att du faktiskt kan va lika "ostädig" som jag :) oftast är.. Ser fram emot att träffa alla mina barn+ respektive im. Mor är man liksom hela livet, inte bara när dom är små. Ha det bra båda två, ses im! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :