Campus

Vaknade till minusgrader imorse. Campus var höstigt och vackert. Jag börjar gilla Växjö. Om några månader kanske jag till och med trivs här...

Sofie och jag började morgonen med en promenad runt Växjösjön. Det är inte klokt så slappt det är att vara student idag. Eftersom jag har svårt att fylla mina dagar med läsning kan man ju passa på att glassa. Såhär slappt kommer jag aldrig mer att ha det i mitt liv, hoppas jag.

Jag passade på att fota på väg till skolan idag. Jag bor supernära Universitetet, tar bara 2 minuter att gå ner.

Här står jag framför skolan och fotar upp mot Campus. Jag bor ovanför backen.


Jag bor i de vita små husen, sockerbitarna.


Tufvan, studentcafé med mysig innergård och billig mat.


Nu ska jag äta mellanmål och sen sätta mig och läsa en stund.


Ikväll är jag bjuden till Sofie på middag. Kani ska såklart också dit. Fasen vad glad jag är för mina flickor, vi har blivit ett riktigt sammansvetsat gäng! Vi har bestämt att vi ska laga mat åt varandra en dag i veckan, det är mycket roligare att äta ihop. Man gör ju inte direkt några avancerade rätter när man lagar till en person, inte jag i alla fall.

Förresten har jag tagit mig en allvarlig funderare gällande min framtid och kommit fram till ganska så spännande och omvälvande saker. Nu återstår bara pappersarbete och ett par möten, men i nästa vecka kommer ni troligtvis att få veta. Åh, stora fjärilar i magen!

Kommentarer :

#1: Emmah

Oh vad är det för beslut om framtiden? Det låter väldigt intressant... Ser fram emot att få höra uppdateringar på den fronten :)Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :