Eviga tisdag

Tisdag är min värsta dag. Måndag är helt okej. Onsdag likaså. På onsdagskvällen känner jag mig nästan lite glad, för då vet jag att mer än halva veckan gått. Men tisdagarna, som sagt. De är värst. Idag hade jag ett riktigt break down igen. Ledsen över allt, trots att jag har så mycket att vara glad för. Jag har världens bästa familj (och svärfamilj), fantastiska vänner och en otrolig pojkvän. Det är jag tacksam för - jag tänker på det varje dag. Men vissa dagar, när ensamheten och rastlösheten är som tyngst, får man lov att bryta ihop. Det är okej. Man gråter en skvätt (i mitt fall en flod) och sen tar man sig samman.

Ikväll kom Stina hit och jag lagade mat åt henne. Det blev kycklinggryta med purjolök och morötter. Ganska gott.


Idag köpte jag Pikasol för nu är jag trött på alla finnar som poppar upp i fejjan på mig. Stress, säger ni. Brist på omega-3, säger jag. Omega-3-fettsyror ger upphov till anti-inflammatoriska processer i kroppen och jag tror inte det är en slump att jag ett par månader efter jag slutade ta mina kapslar utvecklat ungdomsacne.


Nu ska jag sova. Ska jobba på Statoil klockan nio imorgon bitti. Skolan börjar inte förrän tre nämligen.

Oskar - jag

Kommentarer :

#1: Lina

Som sagt Anna man får gråta!

Kram på dig

skriven
#2: Emmah

Bara gråt! Man ska inte hålla inne sina känslor! Jag håller med dig ang Pikasolen, även om det svider i plånboken när man köper dem så är de fantastiska för hyn! Det gör stor skillnad! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :