Hos Stina på Hemvägen

Sitter hos Stina på Hemvägen 4 och slappar efter en intensiv eftermiddag. Efter lunch idag cyklade Stina och jag ner till stan. Stina shoppade lite och vi tog en fika. Sen blev Stinas plånbok stulen och då fick vi helt plötsligt massor att göra - spärra kort, göra polisanmälan, beställa nytt bankkort, nytt ID-kort etc. Blä, så trist det är att det finns folk som snor andras grejor. Jag önskar att jag hade sett personen som tog kassen... Jag önskar det så innerligt, för då hade han eller hon fått möta en väldigt handgriplig Anna Ek. Grr!

Imorgon ska jag provjobba på Statoil på förmiddagen och på em har jag föreläsning mellan 13-15. Jag längtar till skolan drar igång på riktigt, för jag börjar bli rastlös av all ledig tid. Jag har förresten valt gym idag. Jag lutade först åt simhallen, där ingick äventyrsbad, motionssim, gym och alla pass för 250:- i månaden. Men sen gick jag ner och kollade in 'gymmet'. Det var enligt min mening inget gym. Bara en massa cyklar, löpband och maskiner. En pytteliten hörna med hantlar och ingen skivstång. Så nu blir det träningsanläggningen Komplett som ligger 5 minuter från Campus istället. Större gym, bättre maskiner och framförallt mer fria vikter. Där finns även en stor avdelning som var avsedd för pilatesbollar. Som student betalar man 200:- i månaden för gym och alla pass. Helt okej.

Nu ska jag snart bege mig tillbaka till Teleborg. Jag saknar Oskar så galet mycket, det går knappt att beskriva.

Kommentarer :

#1: Elisabet Svärdh

Så trist med Stinas grejor!! Det är som du säger, hade man sett vem som snodde hade man väl gjort sig olycklig... Skönt att höra av Oskar igår, får hålla tummarna att han inte blir smittad av rumskompisens feber(svininfl?) Ha det bra! Kram

skriven
#2: kajsa

jotack, har ju sett denna handgripliga anna ek som boxar en liten vietnames i bröstet så han vacklar baklänges och kippar efter andan... =)

skriven
#3: mor

Det är inte utan att jag hade önskat lite handgripligheter också!!!

skriven
#4: emma svärdh

mor, du hade gjort dig olycklig, din lilla klenis. Anna däremot hade kunnat spöa skiten ur tjuven :-D

skriven

Kommentera inlägget här :