Nu börjar det hända grejor

Ja nu är det full rulle här. Massor med litteratur som ska plöjas igenom, inlämningsuppgifter, föreläsningar, seminarier mm. Kom nyss hem från en fyra timmar lång föreläsning om retorik och akademiskt skrivande. Mycket intressant, och bra för oss som inte har med oss djupa kunskaper i rapportskrivning från gymnasiet.

Sitter här och försöker få i mig lite lunch, om en halvtimme är det dags för nästa föreläsning, som handlar om digital kunskap. Det går inte så bra, att äta alltså. Magen har gått i baklås efter alla tårar denna vecka. Det är ensamt att flytta till en ny stad, där man inte känner någon. Dagarna blir väldigt långa och även om jag nu har mycket att göra är det ovant att vara själv. Jag saknar närheten till familjen, farmor, mormor och alla vänner. Och Oskar ska vi ju inte prata om...



Nä, nu får jag ta mig i kragen och rappa på. Skriver mer en annan dag, om skrivglädjen faller på. Just nu har den gått i dvala.

Kommentarer :

#1: Emmah

Stackars Anna! Jag lovar att komma och hälsa på. Bara säg när det lugnat sig lite så du har tid att ta emot mig! Puss o Kram

skriven
#2: moster

Om du har en ledig dag så hälsa på systern i Kristianstad, så kan ni båda hälsa på mostern i Köpinge!

skriven
#3: emma svärdh

lillebror e så gullig på det kortet, han liknar dina grytlappar!

skriven

Kommentera inlägget här :