Onsdag

Imorse vaknade jag innan sju, det gör jag visserligen varje dag. Vanligtvis regnar det i Växjö, men imorse strålade solen så jag bestämde mig för att ta en morgonpromenad förbi slottet och runt sjön.

Såhär ser det ut på Campus på morgonen. Stendött. Alla sover.


Slottet var tjusigt i morgonsolen.


Efter skolan stack jag till stan för att shoppa presenter till helgens kalas. Sen mötte jag upp Sofie och vi gick på spinning. Fy fasen vad trött jag blev! Min kropp är inte gjord för att cykla - jag ska springa eller lyfta vikter. Så är det bara.
Efter träningen kom Kani och Sofie över till mig. Vi kollade fotboll och Idol, åt fruktsallad, popcorn och hade myskväll.

Så idag har varit en ganska bra dag. Visst, jag har bölat och känt mig ensam och olycklig, men gråtattackerna går över fortare nu. Vem vet, snart kanske det kommer en dag när jag inte gråtit alls? Då ska jag bjuda Kani och Sofie på tårta.

På tal om tårta. Mamma, du kommer att bli avundsjuk nu... Kani ska lära mig göra baklava, med nötter, dadlar, honung och filodeg! Hennes mamma gör bakelser och skickar med Kani hit - och jag har lovat att hjälpa henne att äta upp det hon inte orkar :)

Nej, nu måste jag sova. Jag ska jobba på Statoil 9-12 imorgon för att lära mig rutinerna. Dock har jag kommit fram till ett par grejor som jag måste göra för att överleva här uppe.

1. Skaffa dagstidning - jag saknar verkligen att ha tidning. Och nej, nätet är inte samma sak.
2. Plugga på biblioteket istället för ensam hemma. Hemma blir jag galen.
3. Träna hårt. Det är lättare att somna då.
4. Intala mig att jag inte behöver stanna här i 5 år om jag inte trivs. Man har ett val, som mamma säger.

Kommentarer :

#1: Tanja

Hej HJärtat! Kan inte i hela mitt liv förstå hur man kan vara så morgon pigg som du! Hade du bara gett 10% av det till mig hade jag ju blivit som en jäkla Duracell kanin :) Hoppas du börjar trivas i Växsjö, annars kan du ju alltid flytta till Borås och hålla Henke sällskap! Kramar i massor!!!

skriven
#2: emma svärdh

nej, allra bäst hade varit om ni bestämmer er för att någonstans i skåne e bättre! :-)

helst malmö, men då vägrar väl oskar flytta med, så kristianstad får väl gå an oxå!

nu ringer jag till dig!

kram

skriven
#3: Emmah

Jag håller med föregående talare. Du vet väl att bara för att man påbörjat studierna på ett ställe så betyder inte det att man inte kan byta ort.... kramar

skriven
#4: mor

Baklava...mums:)))

skriven
#5: calle

håller med om de där med tidning! läser man tidningen på nätet får man sitta framåtlutad o konsentrerad, men med en riktig tidning sitter man bakåtlutad o kan slappa!

skriven
#6: becks

dina punkter om vad du ska göra låter ju utmärkta. sakna oskar kommer du alltid göra som in i bomben, men jag slår vad om att du när du väl kommer in i skola, jobb o fritid där uppe ordentligt kommer du nog trivas bra med tillvaron och tiden kommer bara rinna iväg tills den dag oskar är back in buisness. ps. kan du inte skicka ner en såndära bakelse åt mig med posten, den borde väl klara sig rätt bra på vägen :) ?

skriven

Kommentera inlägget här :