Strålande höstväder

Efter ett par dagar med regn och rusk var det skönt att vakna till en strålande höstmorgon i Växjö. Dagen började med seminarium där vi diskuterade läs- och skrivinlärning. Efter seminariet promenerade Kani, Sofie och jag till Willys och handlade. Nu har jag några timmars läsande framför mig innan jag ska gå på föräldramöte för Stina. Ska försöka hinna med en sväng om Trummen också för inte en chans att jag går in och kör ett pass när det är så vackert väder ute.

Hittade en bild på min kamera från helgen. Jag hade blivit tipsad om ett mysigt café inne i stan som heter Broqvists och eftersom mamma heter Broqvist i efternamn kändes det självklart att ta henne dit. Så i söndags förmiddag knallade vi ner och tog en fika där. Supergott, bra service och framförallt ett grymt bra utbud av kakor, bakelser, tårtor, mackor och pajer. Emma, du kan räkna med ett besök där på lördag :)

En Broqvist framför Broqvists.


På Broqvists hade de även osötade smarriga bakelser, så mamma köpte med sig två stycken till mormor och morfar som har diabetes. Vanligtvis är osötade kakor torra och tråkiga så morfar var i extas när han fick smaka dessa underverk.

Eftersom jag inte är så sugen på att läsa artiklarna om matematik tänkte jag skriva upp några saker jag längtar efter just nu:

- Helgen.
Oskar kommer hem och Emma kommer från Köpenhamn. Jag jobbar visserligen natt fredag och lördag, men på dagarna ska vi promenera, fika, gå på äventyrsbad, laga mat och umgås. På söndag kommer Oskars föräldrar upp.

- På tisdag nästa vecka tar jag tåget till Hässleholm för att hälsa på min jättegravida vän Emmah. Jag måste passa på, för Alice kan pluppa ut vilken dag som helst. Vi är helt lediga på onsdag så jag stannar i Hässleholm över natten. Mys, jag längtar!

- Vecka 42 kommer Oskar hem och är ledig en hel vecka så då hade vi tänkt åka till Köpenhamn över helgen. Jag har hört ryktas att det finns ett ställe där man kan äta brunch och i priset ingår fritt kaffe, te, bailys och champagne. I mina öron låter det helt underbart.

Vecka 43 åker Oskar till Kosovo så förvänta er inte så mycket aktivitet från mig då. Jag kommer att vara förkrossad, men jag kan inte bli för förkrossad eftersom v 43 och 44 är intensiv tenta- och skrivperiod. Skönt att ha mycket att göra, då går det liksom inte att bryta ihop. 

Oskar och jag har pratat om att åka iväg över en helg när han är hemma på leave i februari och när han kommer hem i slutet på mars ska vi ta en resa till Prag eller liknande. Är man bara hemma kommer det alltid saker i mellan, som träning, jobb eller studier. Jag tror att vi efter denna pärsen behöver en dos kvalitetstid ihop. 

Till alla er som har er käraste hos er - njut av varje sekund och glöm inte att hitta på roliga saker tillsammans. Det är fantastiskt att bo ihop och jag längtar nästan ihjäl mig efter att få träffa Oskar varje dag.

Kommentarer :

#1: Emmah

"Pluppa ut när som helst" kanske är liiite överdrivet. Men vi kan ju hoppas att jag inte går över tiden iallafall! Ska bli härligt att få dig på besök! Kramar

skriven
#2: Kristina

Håller helt med.

broqvist konditori kommer helt klart få sig ett besök när jag kommer hem till svea igen

skriven

Kommentera inlägget här :