Workoholic

Det är mycket nu. Om jag ska vara ärlig har jag nog aldrig haft såhär mycket att göra i hela mitt liv. Jag undervisar för fulla muggar, planerar, efterarbetar och går på möten dagarna i ända. På kvällarna läser jag romaner och jobbar på mina icke undervisningsrelaterade vfu-uppgifter. Jag vågar inte säga hur mycket tid jag lägger på min vfu, för det är galet många timmar varje dag.

MEN, jag har aldrig haft så roligt som jag har nu. Även om det är tufft och tidskrävande att dra igång nya arbetsområden, så är det med glädje jag går upp fem varje morgon. Jag är lycklig när jag kör till jobbet, lycklig när jag är där och lycklig när jag kommer hem. Jag inser dock att jag måste lära mig balansera upp min tid så att jag hinner med annat som är viktigt för mig. Oskar, familj, vänner och träning till exempel. Jag är nog typen som lätt sliter ut mig annars... Därför blir nästa veckas mål att skruva ner tempot lite. Denna veckan hinner jag inte ;)

Nu - tillbaka till skapelsemyterna!

Kommentarer :

#1: Anna Nilsson

och när du börjar landa... hör av dig!

lova att du är rädd om dig!



kramar

skriven
#2: emma svärdh

ja, var rädd om dig Anna!

ett litet tips kan vara att skemalägga sin tid. Jag har skema för ALLT! dock ska man vara medveten om att omvärlden kommer skratta åt en när man berättar om det :-p

till och med min handledare skrattade (men sen sa hon att hon tyckte det var en bra idé), och jag lovar det funkar. För mig i alla fall :-)

vi ses förhoppningsvis snart!

skriven
#3: Gitel

Hej

Tack för att du gjorde Emmahs möhippa till en dag som säkert är den mest ihågkomna dag i hennes liv.

Proffsigt, gulligt och rart gjort

Kram Gitel

skriven
#4: Susanne

Hej Anna!



Roligt att höra att du har mycket att göra och att du trivs med detta.

Jag har mycket att göra med mitt företag, men det är jättekul!



Ta en titt på min hemsida om du vill!

www.spa-s-andersson.com

Ha det gott!

Hälsa Emmah från mig!

Hälsningar

Susanne Andersson

skriven
#5: Anna

Susanne,

Vad fin du är i ditt mörka hår!! Väldigt trevlig och fin hemsida också. Jag tänker på dig och hoppas det går bra för dig (L)

skriven

Kommentera inlägget här :