Gryning

Jag vaknade klockan sex och kände mig helt pirrig. Efter att ha snurrat några varv i sängen bestämde jag mig för att stiga upp. Så nu har jag bokat gästkort till helgen (till Anna N - Kani bokar till Oskar) och fixat lite i lägenheten. Nu ska jag ta en dusch, göra kaffe och läsa dn. Vem vet om jag hinner med att läsa lite om litteraturens historia i världen innan jag beger mig?

Jag behöver ta en sväng om bibblan också och låna lite böcker till veckan. Förutom min kurslitteratur behöver jag läsa diverse skönlitterära verk. Veckan bjuder på:
Tristan och Isolde
Boccacios Decamerone
Dantes Divina Commedia
Stiernhielms Hercules

Kommentarer :

#1: Anonym

älskar Dante!

känns som evigheter sedan jag läst skönlitteratur, är nästan lite avis på dig där, som "får" läsa sånt som en del av kursen.

skriven

Kommentera inlägget här :