Homeros

När Oskar hade åkt tog jag itu med dagens läsning - Iliaden och Odyséen (inte hela då utan knappa 90 sidor). Det låter kanske mossigt, men jag måste säga att jädrans vad bra han skrev, den där Homeros. Jag har pimplat kaffe så nu känner jag mig alldeles speedad, vilket kanske är bra då jag ikväll även tänkte ta itu med Euripides Medea. Medea känner ni till, det är hon som i förtvivlan och vredesmod över att bli lämnad av sin man dödade sina bägge barn. Upplyftande läsning, alltså.



I övrigt doftar lägenheten ljuvligt av liljorna vi köpte häromdagen. Liljor är fantastiska blommor!


Jag har förresten glömt att berätta att jag klippt och färgat håret. Det blev ganska mörkt men färgen passade väl in på mitt humör när jag var hos frisören (dagen efter utdragningen). Jag kände mig väldigt dark då...


Om Oskar kan tänka sig att skicka över bilderna som togs i helgen så ska jag bjuda er på roliga gluggbilder också. Hihi.

Btw - imorgon fm har jag ett viktigt möte så på eftermiddagen kan jag förhoppningsvis delge er goda och roliga nyheter. Oh, pirrigt!

Kommentera inlägget här :