Island

Här satt jag, läste Brott och straff och kände mig deppig, när jag tänkte att jag skulle kolla min mail för att se om vi fått nya läsanvisningar. Det hade vi inte, men väl ett annat mail. Ett mail med en förfrågan om att åka till Island i oktober! Institutionen (som fått pengar) betalar flyg, transport och hyrbil på ön. Själv får vi alltså betala boende, mat och utflykter (ca 4500:-). Wohoo, snacka om energiboost! SJÄLVKLART vill jag åka till Island! Lärarna verkar också väldigt gärna vilja åka, för de skriver såhär i mailet:

"Vi ska bland annat åka till Blå lagunen, Eddamuséet och göra en utflykt på hästryggen http://se.eldhestar.is/. Utflykterna är  frivilliga. Vi kommer också att göra långa utflykter med bussen för att se på gejsrar, vattenfall och historiska platser. Dessa utflykter kostar ingenting extra.

I övrigt tänker vi oss föreläsningar i språkhistoria och litteraturhistoria, hummersoppa i hamnen, gejsrar, isberg, kokande lera, seminarium på lärarutbildningen i Reykjavik, ullstrumpor i byn Vik, skolbesök och utflykter i en fantastisk natur som inte liknar något annat."




Kruxet är att resan bara blir av om tillräckligt många anmäler intresse. Vi som läser svenska har fått en förhandsförfrågan, och om uppslutningen inte är tillräcklig bland oss går frågan ut till övriga studenter. Så jag hoppas, hoppas att tillräckligt många vill med, så att resan blir av! Håll tummarna!

PS. Jag till och med glömde bort Frånvaron en stund, i glädjen över denna chans :)

Kommentarer :

#1: mor

Kajsa och jag anmäler oss om platserna inte går åt...vi kan t.o.m. tänka oss att betala lite extra för att följa med, bara för att det ska bli av alltså...

skriven
#2: Lina

Jag kan oxå anmäla mig som frivillig =)

Håller tummarna på att det blir bra uppslutning så ni får åka!

skriven
#3: Christel i Halmstad

Jag med!!

skriven
#4: Kajsa

Jag hoppas att uppslutningen blir sådär så att jag kan få följa meed! Du måste kämpa för min biljett nu, anna. Jag är dödligt seriös med att följa med!

skriven

Kommentera inlägget här :