Nytt jobb

Japp, då var det officiellt - nu är jag anställd vid Linnéuniversitetet, på en så kallad amanuenstjänst. Jag var på möte med studierektorn idag för att gå igenom höstens arbetsuppgifter. En amanuens är som en slags hjälpreda till studierektorn och övrig personal på en institution, i mitt fall institutionen för svenska (språk och litteraturvetenskap).

För mig innebär tjänsten så skilda arbetsuppgifter som:
- Sitta med som studentrepresentant vid nyanställningar, dvs lyssna på provföreläsningar, sitta med på anställningsintervjuer och ställa lite kloka frågor, och framförallt tycka till :)
- Digitalisera och sammanställa utvärderingar från olika kurser.
- Vara teknikhjälp i programmet Adobe Connect - ett virtuellt klassrum som främst används av distansstudenter.
- Vara konferensadministratör, dvs sköta logistiken vid stora konferenser.
- Ansvara för litteraturvetenskapens facebook-sida.
- Granska och uppdatera kursplaners litteraturlistor.

Om tid finns ska jag eventuellt även assistera Ask i hennes forskning.

Jag börjar redan denna vecka, även om jobbet inte kör igång för fullt förrän i oktober. På onsdag ska jag sitta med och lära mig allt om adobe connect så att jag sen kan ha hand om tekniktester själv. Pirrigt - speciellt eftersom jag är den mest otekniska människa jag känner...

Kommentarer :

#1: mor

Du milde...ska du hinna studera också..??

skriven
#2: mor igen

Grattis förresten:))!

skriven
#3: svärmor

Stort GRATTIS till den fina tjänsten! Det kommer du att bli en fena på det också, kom ihåg att va lite ledig ibland bara:)

Kram

PS Svärmor vill oxå med till Island...DS

skriven
#4: Kajsa

Grattis anna! Dock är du ett datageni jämfört med mig. Du kommer att fixa det galant. Kram kram

skriven
#5: emma svärdh

grattis igen!



och du är absolut klokare än jag är när det gäller datorer, så det kommer givetvis gå fantastiskt med den delen av det också!

skriven

Kommentera inlägget här :