Varning för känsliga

Idag var det då äntligen dags. Och det var med stora fjärilar i magen som pappa och jag åkte till Kristianstad 6.30 imorse, för att dra ut framtanden. Det gick relativt smidigt och tanden kom ut i hel bit. Men shit vilken chock det är att se sig själv utan framtand. En vecka i detta tillstånd hade känts fullt tillräckligt. Nu blir det istället mellan 7 och 9 månader (!) innan implantatet sitter på plats. Jag har ju såklart en protes under tiden, men ändå. Protesen är dessutom jävligt obekväm och jag läspar av den.

Utan tand. Tycker extremt synd om mig själv.


Det stora hålet.


Med protesen i. Helt ok resultat faktiskt.



Om ni tycker synd om er själva så kan ni alltid trösta er med att jag har det värre. Jag är tandlös och liknar ett troll och det tillståndet kommer att vara tämligen permanent under en överskådlig framtid. Huu!

Nu ska vi ner till apoteket och handla antibakteriella lösningar. Hörs sen!

PS. Nya glasögon. Såg ni?

Kommentarer :

#1: svärmor

"All I wish for christmas is my two front teeth" ;)

Det blir jättebra till slut! Tycker du är lika fin utan som med...

Kram

skriven
#2: Jim

OJ, vad är de som har hänt?

skriven
#3: Emmah

Äntligen! Det måste ändå kännas skönt att processen startat så du är närmare "målet"! Tycker det ser hur bra ut som helst med protesen dessutom... Lade faktiskt märke till glasögonen. Mycket tjusigt! Kram

skriven
#4: Anna

Jim, kommer du ihåg att jag kraschade med cyklen när jag var 6 år? Jag har väntat till nu på att få ett implantat inopererat. Man måste nämligen vänta till tandbenet är fullständigt färdigväxt (vilket sker runt 23-25 års ålder)

skriven
#5: Karin

Gud vilka snygga glasögon! Passar bra till tänderna ;-)

skriven
#6: ema

skriven
#7: emma svärdh

haha, du är ju jättesöt utan framtand! allvar, det är hur gulligt som helst, jag tycker du borde fortsätta ha det så! <3

skriven
#8: calle

tycker inte alls du liknar ett troll... däremot blev du lik min svåger Ralf.....:-)

skriven
#9: Klara

tycker du passar skitbra som troll. Funderar på att dra ut min framtand också, så blir vi trollkusiner!

skriven
#10: Monica

Stackare. Det är värre med framtand än hörntand....men det kommer att bli bra:)

skriven
#11: Elle

Tycker du är världens finaste Anna! (med eller utan tand...)

skriven
#12: mor

Man kan ha mycket roligt utan framtand...överväg något av alla goda förslag Kajsa kom med igår kväll...om du sen tränar på att spotta så blir det riktigt bra ;)

skriven

Kommentera inlägget här :