Studier

Det finns dagar då jag verkligen gillar min studentvardag. Som idag till exempel. Det är grått, blåsigt och direkt ogästvänligt ute. Jag var visserligen nere på en tre timmar lång föreläsning imorse, men eftermiddagen kan jag spendera läsandes i soffan, med myskläder och en stor kopp te. Underbart! Till torsdag ska jag ha läst Den gröna milen och Gardells En komikers uppväxt. Helt OK arbetsbelastning alltså :) Bägge böckerna är extremt bra och jag kan verkligen rekommendera Gardells roman som julläsning. Oskar läste den i somras och tyckte den var svinbra (om det kan fungera som nån slags referensram).



Vanligtvis har jag ju en del amanuensjobb att göra i veckorna, men jag träffade Asken imorse och hon beodrade mig att vara lite ledig. Hon har nog fattat hur hårt jag jobbat på vfun och tyckte inte det var lönt att klämma in ett sista uppdrag innan Paris. Yes! Ibland är mina chefer bara bäst!

Här ser ni en trött och vinterblek Anna i behov av lite storstadsjulstämning, haha. På fredag, på fredag!

Kommentarer :

#1: Emmah

Sicken mysdag!!!! Härligt :)

skriven

Kommentera inlägget här :