Cravings

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Som idag till exempel. Jag hade planerat att under eftermiddagen plugga in primära satsdelar och bisatsinledare. Men när jag efter föreläsningen stod och fixade lunch ringde Sofie. Min bil är borta, sa hon. Eh, vaddå borta, undrade jag. Borta som i stulen, förklarade Sofie. Grr, vilka idioter det finns! Man undrar ju vad det är för folk som rör sig på campus? Inatt har två bilar brunnit här och det var bara några månader sen det var inbrott i Sofies lilla bil... Anyway, när vi ätit gav vi oss ut på biljakt. Vi trodde att de kanske dumpat Paddan (som bilen heter) nånstans. Haha. Det hade de inte, men vi fick en promenad iaf. 

Efter promenaden har jag känt mig okoncentrerad och slö. Jag somnade mitt i satsadverbialen och då bestämde jag mig för att ge upp för dagen. När jag vaknade efter min mininap var jag vansinnigt sugen på blåbär. Ni vet sådär galet sugen som man blir ibland, så sugen att man (om man inte haft några hemma) direkt hade kutat till affären för att införskaffa ett paket. Nu hade jag lyckligtvis flera sådana hemma - i mitt hem är blåbär, avokado och valnötter basvaror, så jag tinade en stor skål och slafsade i mig. Mums!



Nu ska jag köra ett snabbpass på gymmet (bröst, biceps, triceps) och sen laga mat. Ikväll blir det rostad potatis och fetaostfylld kycklingfilé samt nån sås som jag inte tänkt ut än.

Imorgon ska jag ta mig en rejäl dust med grammatiken eftersom det inte blev mycket gjort idag. Ev blir det en sväng på stan också, och på kvällen är det klassfest följt av röj på Stallarna som gäller. Kul!

Kommentera inlägget här :