Hemlängtan

Vaknade med en enorm hemlängtan. Längtan efter Oskar, familjen, vår gamla lägenhet, efter trygghet...

Som tur är har jag inte tid att bryta ihop. Istället ska jag hoppa in i duschen, spola bort tårarna och sen sätta mig ner och skriva. Allt annat är klart och jag känner mig i fas rent tidsmässigt, så jag vet inte varför jag är så nere?

Grammatikövningarna som las upp på first class igår var förresten rent brutala. Inte för att jag är någon stjärna på grammatik, men det var massivt. Så helgen lär gå ut på repetition, repetition och repetition...

Här kommer lite pepp-bilder!



Kommentarer :

#1: emmah

:( Tråkigt att höra att du saknar ditt "gamla liv" så mycket när du har en bit kvar i Växjö... Hoppas åren på högskolan går snabbt så du o Oskar kan flytta tillbaka till Skåneland snart! Kram

skriven
#2: Elle

Gummsan! Kom å hälsa på mig så ska jag ta jhand om dej! Planerar även jag e visit hos dig och Emmah, men med arbetssituationen just nu får jag aldrig till d.. :(

skriven
#3: emma svärdh

säger bara en sak: distansstudier! endast kloka människor förstår skillnaden mellan att "ge upp" och att inte stanna i något bara för att "man ska slutföra vad man påbörjat", och du är klok Anna! så om det fortsätter vara jobbigt länge till, tycker jag ni ska flytta tillbaks till skåne. Tack och lov finns det så många olika vägar att gå för att nå samma slutmål!

puss o kram

skriven
#4: emmah

Måste bara säga att Emma Svärdh verkar vara en mycket KLOK människa. Kunde inte sagt det bättre själv!

skriven

Kommentera inlägget här :