Plugg

Nu snurrar det i mitt huvud. Inte nog med att grammatiken är svår i sig, sen jag gick i skolan har dessutom allt bytt namn. Imperfekt har döpts om till preterium och predikatsfyllnad kallar man numer subjektiv eller objektiv predikativ. Jaha, där ser man.

Jag har suttit och kämpat mig igenom tolv sidor med övningsuppgifter, bla kring preterium particip, subkonjunktioner samt nominalfraser. Nu ger jag upp och går till Ica för att handla smågodis!

Ikväll blir det pizza och Melodifestival-mys med Sofie, Kani och Josefine, härligt!

Kommentarer :

#1: mor

Låter otroligt konstigt att byta namn på sånt som redan finns... morfar tyckte inte heller det lät smart... ni får ta en diskussion nästa helg! Pizza godis och medlodifestival låter som en bra avslutning på dagen, kram

skriven
#2: emmah

Så kan man ju inte göra!!! Predikatsfyllnad fyller ju ut predikatet efter vara, bliva, heta, kallas. Det blir ju inte logiskt annars! Nu blev jag upprörd! Får hoppas att det kommer ett kanonbidrag på melodifestivalen nu snart så jag lugnar mig! p & k

skriven
#3: Tanja

Lider med dig... jag hatar gramatik!!

skriven
#4: Kristina

haha, jag undrar vad farfar, skulle tycka om det.

skriven
#5: Anna

Kan även meddela att det nu finns 14 ordklasser istället för 9

skriven

Kommentera inlägget här :