This week

Shit, tre inlägg på en dag! Det har nog inte hänt sen, jag vet inte när... Veckan har börjat på ett alldeles strålande vis, utan att det egentligen har hänt något alls. Det är väl konsigt hur det kan vara ibland? Man vaknar och tror att det är en helt vanlig måndag, och sen visar det sig vara en magisk måndag.

Vi startade dagen med seminarium i litteraturvetenskap. Det var som vanligt kanon, jag trivs i klassen och tycker allt vi gör är kul. Galning, tänker ni kanske. Inte alls, säger jag. Jag tycker det är så himla spännande att plugga svenska, även om det stundtals är tungt och svårt. Till och med grammatiken börjar lossna för mig - där har jag dock fått anstränga mig för att se tjusningen ;)

Jag lunchade med Kani och Erika och hade en snabbgenomgång av fredagens föreläsning med dem. Martina tittade förbi och varje gång vi träffar någon från BG 12 blir vi lika glada.

I det stora hela börjar jag trivas bättre här uppe. Jag längtar fortfarande hem, längtar efter att ha ett jobb och ett normalt liv igen, men det känns som att jag börjat gilla läget. Det finns några få människor här som får mig att må väldigt bra, och jag är glad över att ha dem i mitt liv. Dock märkte jag just att jag fortfarande benämner Växjö som 'här uppe' och Öa som 'hemma'. Men Rom byggdes som sagt inte på en dag...

Det verkar finnas en viss förvirring bland mina nya vänner angående mina gamla bekantskaper, och det med rätta. Det finns väldigt många Annor och Emmor. Så här kommer en snabbgenomgång:

Anna Nilsson. Född -86, jobbar på bank, är ihop med Henke och en jävel på segling med hobie.
 

Anna Nilsson nr 2, här med Pontan. Född -87, har hästar, hundar, ruggigt snygg rumpa och är Statoils vassaste säljare.


Anna Jacobsson. Född -89 och partypinglan nr 1, spenderar större delen av sitt liv på resande fot med en bucket i handen. I Thailand för tillfället.


Emma Isaksson. Född -86, är sjuksköterska, har radikala åsikter om mycket och den person som vet mest om mig.


Emmah Håkansson. Lägg märke till h:et. Emmah är den enda Emman som stavar så. Emmah är född -85, snart gift med Robban, mamma till Alice, bor i radhus i Tyringe. Kommer att döda mig för denna bilden.


Emma Svärdh. Syster till Oskar och äldst av Emmorna. Bor i Köpenhamn, jobbar som aerobicinstruktör, pluggar Human Rights, gillar glass och är en av de klokaste jag känner. 


Emma Elversson, även kallad Emma Långben. Född -86, har grymt långa ben och djupa smilgropar. Bor i Lund med Anton, pluggar juridik och bangar aldrig en fest.


Eleonor "Elle" Danielsson. Får kvala in bland Emmorna. Ölänning, född -86 som pluggat till hälsocoach, jobbar på gym och har en förkärlek till kroppkakor. 


Det var Annorna och Emmorna. Resten får vi ta en annan dag. Ber om ursäkt om jag glömt någon, hehe.

Nu ska jag sammanfatta mina anteckningar från litteraturen och sen köra ett benpass på gymmet. Kanske jag slänger ihop en stroganoff ikväll? Vi får se.

Kommentarer :

#1: Nilsson

Du är grym vännen! Saknar dig "här nere"...!!

skriven
#2: emmah

Och varför kunde inte jag få en snyggare bild??? You're right, I will kill you!

skriven
#3: Elle

Hahahha, shit vad kul!!

skriven
#4: Tanja

Tur att du bara har en Tanja ;)

skriven
#5: Anna

Haha, jag vet vännen! Den tanken slog mig faktiskt när jag skrev. Plus att jag hade behövt 10 rader för att beskriva dig ;)

skriven

Kommentera inlägget här :