Uppdatering helgen

Jag har haft en kanonhelg hemma i Öa. Väldigt busy, men det är ju då jag trivs som bäst. När jag kom till jobbet i lördags fick jag en glad överraskning - jag skulle jobba med Anna! Jag gillar alla jag arbetar med, men det var extra kul att jobba en helg med Anna igen, eftersom vi hade helgerna ihop tidigare och är väl inkörda med varann.

Anna och jag i Oslo i somras.


I lördags kväll körde jag in till stan och blev bjuden på en urgod middag av Emma och Rasmus. Eller ja, Rasmus stod ensam för kockandet, rättare sagt. Jag åt mitt livs första plankstek och det var grymt gott. Jag åt och åt och åt. Och sen åt jag lite till, haha. Härligt! Rasmus skulle ut och ta några öl med sina kompisar, så han droppade av vid halv tio. Emma och jag stannade inne eftersom vi bägge skulle upp och jobba dagen efter. En mycket mysig kväll blev det. Åh, vad jag skulle vilja bo nära alla mina vänner...

Jag har ingen bild på kärleksparet Emma och Ramus, men väl en från Emmas födelsedagsfest i september. Från vänster ses Emmas mamma Bettan, Ola, Emma et moi.


Söndagen var mer dramatisk. Det var strul på jobbet non stop, kändes det som. En kraschad kassa, två smitningar inom loppet av 5 min, allmänt kaos och massor med folk. Men så blir det ibland - det är bara att jobba på och se glad ut. Mamma fyllde förresten 51 år igår och hade kalas. Eftersom jag fick jobba över missade jag det, men jag hann träffa mormor, morfar och farmor innan Stina och jag begav oss upp till Växjö iaf.

Mamma, farmor och mormor hemma i Hjälmsjö.



Kommentarer :

#1: Lina

Smitningar...farligt jobb det där!! sicket folk asså!

skriven

Kommentera inlägget här :