Lat morgon

Idag har jag haft en riktig pensionärsmorgon. Jag vaknade av mig själv halv åtta, steg upp, satte på nyhetsmorgon, läste tidningen, åt frukost och drack kaffe. Det gör jag iofs varje morgon, så det var väl inget unikt i sig. Men sen stannade jag kvar i soffan, kollade på konditorn som bakade semlor i studion och lyssnade på intervjun med Elisabeth Höglund. Inte förrän klockan var halv tio insåg jag hur länge jag slappat. Halv tio är visserligen inte supersent, men det var tillräckligt för att jag skulle känna mig ineffektiv och lite lat.

Resten av förmiddagen har ägnats åt att läsa Vägar genom texten - en handbok i brukstextanalys. Imorgon ska vi ha vår första föreläsning i ämnet och jag hoppas att Ask benar ut vissa begrepp. För övrigt har vi 2 (!) föreläsningar imorgon, något som inte hänt sen vi började läsa svenska. Fantastiskt.

I övrigt har jag bara en sak att säga - ät semlor och ta hand om varann!

Kommentera inlägget här :