För kallt

Jag vaknade upp till - 18 grader på Campus. Jag trodde först inte mina ögon, men jo, det är så kallt. Idag har jag en en lång läsdag framför mig så jag har parkerat mig själv på divanen, med värmeelementet på för fullt samt värmeljus tända i hela lägenheten. Imorgon ska hyresbostäder installera elmätare i varje lägenhet. De kommer att sänka hyran med 2200:- per år (!) Haha, jag vet, det är ett skämt. Vem fan använder el för 2200 kronor per år? Om jag inte minns fel hade Oskar och jag elräkningar på ca 500 i månaden när vi bodde på Vedbyvägen. Men men, det är inte lönt att vara arg en längre tid över sånt man inte kan påverka... Nu har jag fått gnälla lite iaf.

Vad händer annars i veckan? Imorgon har jag veckans sista föreläsning, 10-12. På torsdag morgon kör jag hemåt, men bara om ovädret har lagt sig. I annat fall tar jag tåg och buss. På torsdags eftermiddag kommer Emmah och Alice (och kanske rent av Emma Isaksson också) hem till familjen Ek.

På lördags ska jag jobba och utöver det ska jag försöka umgås så mycket jag hinner med släktingar och mina efterlängtade dagisbarn!

Nu skall jag återgå till Barabbas. I eftermiddag blir det ett pass på gymmet och sen matlagning och chill här på Stallvägen...

Förresten var tjejerna och jag inne och såg 'Snabba Cash' på bio igår. Jag tyckte den var bra. Brutal, men bra. Jag blev dessutom sugen på att se 'Farsan' och nya thrillern med Leo DiCaprio...

Kommentarer :

#1: Kajsa

Hej hej! jag kommer också hem på torsdag, dock inte förrän på kvällen. Jag har föreläsning till efter 15. Gör ditt yttersta för att förmå emmah + bebis att stanna kvar tills kvällen så jag får träffa dem. KRAM

skriven
#2: Anna

Hör du detta Emmah?? :))

skriven
#3: svärmor

Ta tåget imorgon Anna!! Sanslöst skitväder här. Jag längtar efter vitsippor och fågelsång!

Kram

skriven
#4: emmah

Haha... Jag hoppas på att det inte blir skitväder imorgon. Såg en sol på smhi's hemsida. Om detta stämmer stannar jag givetvis så att jag får träffa Kajsa!

skriven
#5: Tanja

haha mitt experiment fanns alltså.. solmos.. mysigt namn iaf... saknar dig med

skriven

Kommentera inlägget här :