Hos frissan

Det blev inget värmeelement idag, istället har jag tillbringat halva dagen hos Kajsa & co. Jag hade tid klockan nio imorse och vaknade med ett ryck tjugo i nio. Tydligen hade jag stängt av väckarklockan och somnat om. Panik! Det är typ andra gången i livet det händer mig och jag blir lika chockad varje gång. Så det var bara att hoppa ur pjamasen i kläderna och be till gud att bilen skulle starta. Det gjorde den och en minut i nio var jag på plats. Phu!

Jag klippte och färgade håret, valde samma färg som sist eftersom jag trivts så bra i den. Idag blev det dock inte lika bra. Mitt hår blev illrött. Men frisören övertalade mig att det var belysningen som gjorde att det såg rödare ut. Nåja, tänkte jag och mötte upp Sofie för frukost och shopping på stan. När jag kom hem såg jag hur rött håret faktiskt var och ringde tillbaka till frisören för att gnälla. Hon blev lite sur men bokade in mig för omfärg klockan två. Yes! Jag menar, om man betalar över 800 kronor så vill man väl ändå känna sig nöjd när man går därifrån? Så nu sitter jag här med tjusigt hår och känner mig fin. Det var lite läskigt att ringa och klaga, men jag är glad att jag gjorde det!

Nu ska jag ta en varm dusch och sen springa över till Sofie. Det blir förfest hos henne ikväll eftersom det är för kallt här. Senare blir det Stallarna med resten av gänget. Imorgon ska jag dock köra till Jula och köpa ett element!

Lägger kanske upp kort på håret senare. Jag har nämligen både foton på det röda och på den nuvarande färgen.. Kram!

Kommentera inlägget här :