Jag ger upp

Har legat i en timme och försökt vila, men denna jävla rethostan gör mig galen. Fortsätter det såhär kommer jag att vara sinnessjuk inom en snar framtid. Så vad gör man? Biter ihop? Det kanske ni sansade människor gör, men inte jag.

Jag slängde mig på golvet och tjöt för fulla muggar istället. När jag tagit mig samman tillräckligt mycket för att kunna prata ringde jag mamma. Samtalet gav mig dåligt samvete. Mormor är sjuk, mamma är sjuk och moster är sjuk. Det är alltså inte mer synd om mig än någon annan. Denna insikten gjorde mig endast mer vemodig och jag grät lite till. Sen ringde Oskar och sa till mig att jag måste äta. Anna, du är mager som en sticka så nu går du och lagar något du tycker är gott, sa han. Ord och inga visor från min man, men han har rätt och jag ska lyda.

Så nu sitter jag här och försöker tänka ut vad jag skulle kunna förmå mig att äta. Glass går bort (har spytt upp för mycket av den varan), mat funkar inte heller. Det får bli mannagrynsgröt med sylt och mjölk. Det är nog inte så äckligt att kräka upp heller. Det var värre med den starka curryn som jag åt igår...

Kommentarer :

#1: Kim

Tack så jättemycket Anna!

skriven
#2: moster

har slutat kräkas och ska nu festa till det med the och skorpor! Har du provat hostmedicin eller Nipaxon hostdämpande piller. Det brukar göra susen.

skriven
#3: Oskar

Haha jag sa de väl inte riktigt så hårt va...

Iväg med dig till doktorn nu älskling:)

skriven
#4: svärmor

Jättetradigt med förkylningar och annat skit! Hoppas du kryar på dig i rappet och är pigg och kry som du brukar vara snart:) Sitter själv här på jobb och snörvlar, planeringstid men jag vänder mest papper känns det som...

Ha det bra och var rädd om dig!

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :