Köldbitet Växjö

Jäklar vad kölden biter här på det småländska höglandet. Man undviker in i det sista att gå ut - det gör helt enkelt för ont i kroppen. I lägenheten är det också svinkallt. Nu har jag satt på ugnen för att få det lite varmare. Dessutom håller jag på att bli sjuk. Tur att inte farmor har internet, för hon hade blivit orolig om hon förstått att en sjuk Anna måste sätta på ugnen för att hålla värmen. Haha, det låter illa, men det är illa. Tur att mormor inte är lika sjåpig. Du vet att jag klarar mig mormor.

Jag måste snart bege mig till ica för att hämta ut ett paket och köpa nytt papper till skrivaren. Det tar emot, men det finns inga genvägar. Jag har en rapport att korrekturläsa ikväll och för att det ska bli bra vill jag se det på papper. För övrigt fick vi ganska vass feedback av vår handledare på seminariet idag. Han tyckte att flera av oss presterat under vår individuella förmåga på labben. Vi hade tydligen missat småsaker och varit undertydliga, vad det nu betyder. Vi anser själva att vi varit mer än tydliga när vi presenterat resultatet, men tydligen ska även en utvecklingsstörd kunna läsa och förstå. Nåväl, han ska få som han vill.

Hörs mer en annan dag!

PS. Mamma, jag önskar mig termobyxor i födelsedagspresent!

Kommentarer :

#1: svärmor

Skicka hit dina papper så läser jag dom högt i klassen:) Hoppas du får upp värmen, själv sitter jag under en yllefilt för Bosse tyckte inte det var lönt att fixa brasa ikväll. Ylle funkar rätt bra faktiskt! Har du andra födelsedagsönskningar så hör av dig!! Var firar du? Ha det bra o kram från oss!

skriven
#2: Tanja

Inte ditt fel att världen är fattetrög, det ska väl inte du behöva lida för.. och det där med att du fryser.. du är bara för dåligt isolerad, se på mig jag fryser aldrig ;)

skriven
#3: Kajsa

Hej systeryster! Idag har emelie och jag chockat våra stackars kroppar med 2h på friskis!! Och på måndag är det yoga som gäller... Våra nya liv, here we come. Kram kram

skriven
#4: Anna

Lisa, jag ska köra på ylle hädanefter :) Jag önskar mig inte direkt något mer.. Det var ju nyss jul! Jag firar i Växjö och sen tror jag att jag ordnar en födelsedagsfest när Oskar är hemma på leave nästa gång. Ska minsann försöka mig på att göra en riktig farmors-tårta själv. Hälsa Bosse!



Tanja, jag jobbar för vidare isolering. 5 kg upp till sommaren är målet

skriven
#5: Lina

5kg upp...jag har några extra som jag gärna delar med mig av =)

skriven
#6: emma svärdh

jag delar gärna med mig också om det skulle va! :-) och mor, du kan väl ordna brasa själv om du vill? du e ju duktig på en hel massa, säkert också det! annars får jag komma hem såga till dig igen...men ylle e skönt!



Anna, du får en flådd bäver i födelsedagspresent!

skriven

Kommentera inlägget här :