Mer snö

Denna vintern verkar aldrig ta slut. I Växjö snöar det för fullt igen...
Tack för alla snälla sms och kommentarer om att jag ska krya på mig, det värmer. Idag mår jag något bättre, kunde faktiskt sova hela natten utan att hosta. Hostmedicinen verkar alltså fungera!

Jag har tvättat hela morgonen och nu ska jag sätta mig och läsa ut första boken på kursen. Det är inte klokt så mycket lästid vi har - i snitt har vi två stycken tretimmarsföreläsningar i veckan och resten är inläsningstid. Jag känner mig frustrerad över detta, det är alldeles för låga krav och daltande gynnar ingen, enligt mig. Denna terminen läser jag litteraturvetenskap och grammatik, men lärarna lovade betydligt högre tempo till hösten då vi ska läsa litteraturhistoria. Åh, jag längtar redan för är det något jag verkligen älskar så är det litteraturhistoria!

Här kommer förresten lite bilder på fantastiska basgrupp 12 som jag läste tillsammans med under hösten.

Sofie, Jonas, Klara och Ricco.


Kani och Sofie.


Jag, Affi och Klara.


Kim, Erika (som jag läser svenska med) och Martina.


Stefanie och Johanna.


Ollie och jag.


Kim och en bit av Erikas tunga till höger :)


Alla bilderna har Ollie tagit!


Kommentarer :

#1: Oskar

Roligt att få ett ansikte på de personer du brukar prata om. Mer sånt:) Knus

skriven

Kommentera inlägget här :