Slöhet

De senaste veckorna har jag varit en riktig latmask. Jag har mest legat i soffan, käkat gottis och kollat Grey's på kvällarna. Enligt Oskar har mitt liv tagits över av Christina Yang och jag är beredd att hålla med honom. Så igår bestämde jag mig för att nu får det jäklar vara slut på slappandet. Idag har jag därför aktiverat min hjärna genom att göra grammatiktester på nätet och tagit mig an Goethe och den unge Werthers lidanden. Jag insåg emellertid att Werthers lidanden skapade lidande hos mig, så jag tog en sväng om gymmet för att tanka energi. Boken är som sagt inte särskilt upplyftande, vilket jag inte är ensam om att tycka - på insidan av bokens pärm har något skrivit "detta är en skitbok" :)

Anyway, nog om Goethe. I övrigt har det inte hänt speciellt mycket i mitt liv sen sist. I helgen var jag på Bakken tillsammans med Oskar, Emma, Calle, Lina och Linas systerdöttrar. Det var väldigt trevligt - vi åkte karuseller och käkade sockervadd tills vi nästan spydde - precis som man ska göra när man går på nöjesfält.

Vidare har mina veckor varit fullspäckade sen jag kom hem från semestern - jobb 12 dagar, ledig 2, jobb 12, ledig 2 osv, osv... Så om ni tyckt jag varit osocial vet ni varför nu. Jag jobbar såhär v 32 ut, sen är jag ledig fram till skolstart.

Nu ska jag faktiskt hoppa i säng för jag öppnar på jobb imorgon, vilket innebär väckning 05.00.

Kommentarer :

#1: Emmah

Du, svenskafröken... Heter det verkligen osocial? Trodde det hette asocial?? puss på dig

skriven

Kommentera inlägget här :