Feel the flow

Det går bra nu. För tillfället sitter jag vid ett fönster i bibblan och blickar ut över Trummen, som strålar i vacker vinterskrud. Jag har suttit här sen halv nio, då jag kom tillbaka från tandläkaren (inga hål, välmående tänder - ja förutom the black one, givetvis). Det känns riktigt bra med grammatiken nu, jag är inne i ett skönt flow. Jag kommer på mig själv med att blixtsnabbt göra satslösningar på textremsor som fladdrar förbi ögat. Nyhetssändningar, reklamannonser, you name it - hela tiden letar jag finita verb, subjekt, direkt objekt, prepositionsobjekt, predikativer, apposition på satsnivå etc, etc. Det bara kommer automatiskt. I sms ser jag olika typer av makrosyntagmer; meningsfragment, interjektionsmakrosyntagmer och tilltalssyntagmer. Ja Hallelulja, så det kan gå.

Jag tänker sitta här till klockan två, max. Sen blir det ett pass på gymmet (bröst, triceps, biceps) och därefter ska jag köra Stina till stationen. Ikväll blir det festligheter hos Malin, Shotten. Varför hon kallas Shotten kan vi ta en annan gång :)

Ha ett mysigt fredagsmys allihop!

Kommentarer :

#1: mor

Förmodligen ett effektivt sätt att parkera det på en permanent plats i hjärnan!!!

skriven
#2: moster

Jag tycker det låter lite sjukligt...

skriven

Kommentera inlägget här :