Gråt och kladdkaka

När jag kom hem från bibblan idag började jag stortjuta. Jag är så trött, det är alldeles för många makrosyntagmer på hemtentan, litteraturtentan går i princip inte att plugga på och dessutom regnar det. Jag insåg att jag behövde en paus. Det håller inte att plugga hela dagarna, läsa Twilight halva nätterna, gå upp sex och tro att man ska vara pigg och alert. Skärpning! Så jag bakade en kladdkaka, slängde mig på soffan med Veckorevyn och bara slappade lite. Det var behövligt, och nu känns det bättre igen.

En av mina bättre kokböcker ;)


Nu ska jag plugga ett par timmar till och sen ska jag hålla kväll. Ikväll ska jag bara göra roliga saker, dvs äta, träna och läsa Twilight. Stackars Sofie och Kani, jag har verkligen varit en usel vän de senaste veckorna... Kani förstår dock vad jag går igenom för hon har själv varit i hypen. Tjejer, jag lovar att jag kommer att vara mer närvarande snart!

Förresten så är vår kursledning ganska vrickade. Inte nog med att vi nu läser tre kurser parallellt och har alla tentorna på samma gång - nästa vecka kör nya kurser igång (b-kursen i litteraturvetenskap och elevtextanalys) - under tiden som vi fortfarande har rester kvar från de pågående! Jag förstår inte riktigt hur vi ska hinna läsa alla hundratals sidor som står på schemat till nästa vecka. Det blir tufft även om vi klyver oss på mitten och läser nätterna igenom... Grr!

Kommentarer :

#1: Anonym

En totalt onödig bok. Det finns ETT (1) kladdkakerecept, resten e fejk! BASTA! :)

skriven
#2: Tanja

Kladdkakor gör livet värt att leva!!

skriven
#3: emma svärdh

ingen tvekan om vem som har skrivit det anonyma innlägget här ovan. Oskar kladdkaks-faschist Svärdh

skriven

Kommentera inlägget här :