Klättring

Nu är Pontan och jag installerade i Växjö. Vi har handlat, promenerat, kollat in klättringshallen och lagat mat. Eller Pontan har fixat mat - jag har slappat.

Av en lycklig slump blev min frivilliga skrivträning imorgon eftermiddag inställd, så istället för att plugga skrivkonventioner ska vi klättra. Enligt Pontan är klätterväggen här i Växjö så låg att man inte ens behöver linor. Ett fall på 10 meter ner i en matta klarar vem som helst, säger han. Och när han säger så är utmaningen ett faktum. Imorgon är det jag som klättrar utan lina, för första gången i livet! Förhoppningsvis blir det inte sista gången... :)

Nu ska vi kolla vidare på House och sen blir det sängen för min del. Återkommer imorgon med bilder på klättringen. Godnatt alleman!

PS. Mor, det där om linorna var naturligtvis ett skämt. Inte ens jag är så dum.

Kommentera inlägget här :