Klättringen

Kan knappt skriva. Fingrarna ömmar och svider. Massa flum och konstiga routes, men gud vad roligt det var att klättra idag!

Och äum, det råkade bli lite free climbing, men bara på de lätta väggarna :)




När vi klättrade upp till taket hade vi givetvis lina.



Wiii!


Pontan har blivit ruggigt stark.



Riktigt kul, som sagt. Nu ska jag vårda mina händer och invänta kvällens middag.


Vi har bjudit hit Dennis på mat, och Pontan ska kocka till hummersoppa med lax till förrätt och nåt kött till huvudrätt. Det låter mycket gott. Själv ansvarar jag för vin och sallad. As usual alltså...

Förresten, Pontan har fått ett nytt täcke som han envisas med att sova i.
2x2,40 stort :)


Förresten nr 2. När vi gick runt sjön innan såg vi några coola fågar. Vet biologerna vad det är för sort (art) månne?

Kommentarer :

#1: mor

En kvalificerad gissning: kanadagås... Kajsa tror stor anka, eller möjligen Anna Anka...

skriven
#2: Anonym

tror samma, eller vitkindad gås. Är inte säker. Kul att det finns klätterväggar i Växjö. Vi MÅSTE prova de när jag e hemma. Kram

skriven
#3: svärmor

Mor har rätt! Kanadagås är det. Den arten är för övrigt betydligt klokare än Anna Anka-arten... Såg läskig ut den där klättringen fast kul! Hoppas allt är väl med dig och att du inte jobbar för jäkla hårt med skola/jobb utan unnar dig att bara slappa emellanåt. Det behövs!

Kram

skriven
#4: biologen

Kanadagås! Tillhör du den (lyckliga?) skaran som INTE fått fågelbok av oss i studentpresent....

skriven
#5: josse

kanadagåd är det korrekta.. (lite dåligt att du inte vet det faktiskt) haha

skriven
#6: Kristina

Haha, jag kan kolla i min fågelbok. Men tydligen vissa alla andra det även utan alla europas fåglar!

skriven

Kommentera inlägget här :