Pluggsöndag

Nu har Oskar åkt hem och jag har pluggat hela eftermiddagen. Jag har testskrivit en extenta och kollat igenom mina anteckningar. Det känns ganska meningslöst att plugga på just litteraturvetenskap för har man läst alla romaner och varit med i diskussionen på lektionerna är det liksom omöjligt att inte skriva G på tentan, enligt mig. Ikväll ska vi hem till Kani och se Bridget Jones dagbok i studiesyfte, som avslutning på denna pluggsöndag. 

Oskar var urgullig och fixade lunch åt oss när jag satt och skrev innan. Visst ser det gott ut?


Igår var han inte lika gullig när han av okänd anledning insisterade på att äta pastan direkt ur kastrullen...


Sen tänkte jag bjuda på en bildsekvens från i fredags, när poliserna hade övning utanför vårt köksfönster.

Polislärare väntar in polisstudenter. "Fyllo" ligger deckat under bordet bredvid.


Polisstudenter på ingång.


Polisstudenter hittar fyllo. Tar fyllots Jägermeister-flaska.


Polisstudenterna bestämmer sig för att "plocka in" fyllot.


Fyllot åker in i bilen och de kör iväg. Gissningsvis "mot stationen".


Tänk så händelserikt det kan vara att stå och skala potatis när man bor granne med en polishögskola. Det kan rekommenderas!

Jag håller på att tvätta just nu, men mellan varven kollar jag resor till Paris. Jag har nämligen fått för mig att Oskar och jag ska åka dit i augusti. Jag bearbetar Oskar genom att titt som tätt slänga mig om halsen på honom och utbrista: "Jag vill verkligen, veeerkligen åka till Paris, älskling". Idag fick jag ett genombrott när Oskar muttrade till svar att i så fall tänkte han gå på Lovren i flera timmar, bara så jag visste. Eftersom han gillar att vara besvärlig upplyste jag honom inte om att jag älskar franska expressionister och att flera timmar på Louvren låter som rena drömmen, hihi.

Nu: tillbaka till tvättstugan.

 

Kommentarer :

#1: mor

Var på Louvren i min ungdom...gick in, följde pilarna till Mona Lisa, tittade på den pyttelilla tavlan och de beväpnade vakterna vid var sida om den, och gick sen ut igen... Hmmm...

skriven
#2: svärmor

Kul att vi har samma kulturella bakgrund Monika! Jag gjorde samma som du som sextonåring på klassresa i Paris:-) Det var roligare att sitta på en trottoarservering och dricka vin och leka vuxen... Men Anna, skicka dit Oskar så kan du sitta på trottoarserveringen! Mysigt att titta på folk. Kram

skriven
#3: Kajsa

Men CHRIST! JAg vill också åka dit! Samordna det med Christopher. han har nämligen extremt dåligt samvete för att han har jobbat så mkt så han lär gå med på det mesta i semesterväg i år!! Guldläge helt enkelt!!

skriven
#4: tova

Dagens fråga:



Borde det inte vara lika ohyfsat att kalla nån för mager som att kalla nån för fet?

skriven

Kommentera inlägget här :