Helgen

I helgen har det varit full rulle så jag har varken haft tid eller lust att blogga. Tandläkarbesöket gick bra och jag har nu en fin, fastlimmad tand som jag inte behöver plocka ut när jag äter. Fantastiskt! Synd att jag behövde vara den bitchigaste patienten ever för att lyckas med det bara... Tandläkaren sa rakt ut att han tyckte jag var krävande (underförstått: besvärlig). Nåja, hans problem.

I helgen var mamma, Kejs och jag på Ikea. Jag köpte bland annat en ny matta och ett par hyllor (trodde jag). På någon vänster glömde jag kvar hyllplanen inne på Ikea - vilket jag upptäckte ikväll. Bravo, Anna! Hmm, mattan fick jag i alla fall med mig hem och den är jättefin!

Som vanligt var mattan vikt åt fel håll, därav de staplade böckerna.


Fluffig och skön att gå på!


Stina och jag handlade på Willys på vägen upp och jag köpte med mig massor av mat hem. Jag chockade mig själv genom att göra både fisksoppa (med lax, kolja och jätteräkor, mums!) och bärpaj till kvällsmat.

Smarriga råvaror!


Fisksoppan blev jättegod och pajen ännu bättre. Trots god vilja är där massor kvar - kan man frysa in den tror ni? Det är vanlig pajdeg, mazarinfyllning och bär...

Nu ska jag kolla ett avsnitt Greys innan jag lägger mig. Imorgon bitti ska Nina, Nathalie och jag hålla i en kort föreläsning för de andra om Poe och hans skräcknoveller. Kul!

Kommentarer :

#1: Anonym

Ser gott ut älskling, söndagens meny också?

skriven
#2: Nilsson

Bara frys! Gjorde också paj igår, fast med äpple o kanel.. mums! Vi hörs snart! kram kram

skriven
#3: moraltant-moster

Googla jätteräkor och miljöeffekter... (så kanske du stoppar något annat gott i soppan nästa gång!)

Fast, jag säger det inte för att komma med pekpinnar, det är nog inte allmänt känt att det är rysligt dåligt miljöval med jätteräkor!

skriven
#4: Anna

Ojoj, jag ska tänka på det och istället stoppa miniräkor i soppan :)

skriven

Kommentera inlägget här :