Läsande liv

Uh, nu har jag pluggat i princip non stop sen sju imorse. Jag är helt slut, min hjärna mår inte bra av denna korvstoppning. Men det är klart att ska man hinna plöja hela litteraturhistorien från antiken fram till nutid på fem veckor så får man ligga i. Samtidigt läser jag ju språksociologi och snart även språkhistoria parallellt. Det är tur att lärarna på Linnéuniversitetet är så bra på att planera... 

Lyckligtvis är jag desto bättre på det - kalla mig Anna Ödmjuk Ek ;) - så jag har i princip läst all skönlitteratur redan (har bara Röda rummet kvar). I mitt fall är det dock tvunget att vara planeringsfreak eftersom jag vill hålla mina bägge jobb i luften också. Men jädrar vad trött jag är nu...

Ikväll blir det därför slappande i soffan med en kopp te. Jag skulle egentligen träna, men halsontet från igår har blivit värre så jag pausar för säkerhets skull... Hörs mer imorn!

Kommentarer :

#1: emma svärdh

om jag minns rätt har du sparat något av det bästa till sist! Röda rummet var ungefär som att läsa hänt extra, men i en betydligt bättre variant :-p

Jag har den, så jag kanske borde överväga att läsa den igen (12 år senare...), men det får nog vänta tills jag kommit igång rejält med terminen. Just nu är det tungt med läsningen jag ska ägna mig åt, så skönlitteraturen får räknas som onödig just nu (även om det gör ont att påstå)

skriven

Kommentera inlägget här :