Middagstips

På vägen upp igår blev jag vansinnigt sugen på räkröra. Sagt och gjort, jag slängde ihop en smarrig röra gjord på crème fraiche, finhackad rödlök, gräslök, lite citron, lyxräkor och stenbitsrom. Till det smörstekte jag kantareller och sockerärtor och serverade allt tillsammans med potatis. Det blev urgott!


Sofie tipsade mig om att göra bakpotatisen i micro istället för i ugn - tydligen tar det bara tio minuter. Det ska jag prova nästa gång!

På tal om mattips har jag ännu ett tips till er som är riktiga gottegrisar. Upphovsman till detta underverk är emellertid inte jag utan någon i familjen Isaksson. Gör chokladbollar enligt ert vanliga recept, frys sen in bollarna, när de är kalla så rulla dem i smält vit choklad och om man önskar - strö över strössel eller kokosflingor. Förrädiskt gott! 

Kommentera inlägget här :