Repetition

Repetition är kunskapens moder. Ja, det gamla talesättet har jag sannerligen tagit fasta på under min kurs i litteraturhistoria. Fy fan vad jag repeterar. För att ens överleva kursen repeterar jag ju en helsikes massa historia (i väldigt grova drag dock - jag struntar i alla små puniska krig hit och dit - fokus för mig ligger på stora, betydelsefulla händelser) och efter varje lektion sorterar och strukturerar jag mina (digitala) anteckningar. Jag har datorn med mig på föreläsningarna; eftersom jag skriver så långsamt för hand har jag ingen chans att hinna med annars. På Uffes lektioner går det i flygande fläng! Men vad gött det känns nu. Jag kommer att åka till Island utan någon panik över tentan veckan efter, härligt :)

På tal om Island så verkar planerandet flyta på bra. Fröken A har meddelat att vi ska ta med oss tofflor för att det kan vara kallt på golvet på hotell Eldhestar och det verkar som om hon lyckats förhandla sig till kvällsmat i boendepriset. Tjoho! I så fall lär det ju bli en betydligt billigare vecka... Eventuellt kommer vi att få undervisa lite om Sverige och svenska språket på en gymnasieskola och det skulle ju vara skitkul! Gud vad jag längtar!

Nu ska jag läsa lite språksociologi och senare ikväll blir det sväng om Sofies för muffins och häng med tjejerna :)

Kommentera inlägget här :