Rapport

Jag chockar mig själv med ett blogginlägg denna fredag. Eftersom jag har jobbat mer eller mindre natt och dag denna vecka har jag inte riktigt haft tid att blogga. Då talar jag tyvärr inte om studier utan om diverse amanuensuppdrag. Vi har haft en kollega från Island på besök, vilket har varit jättetrevligt men också tidskrävande. Dessutom flyter ju allt annat på som vanligt: möten med anställningsnämnden och programrådet för nya lärarutbildningen, gymnasiebesök, seminarium, utvärderingar och planering inför kommande workshop i en aldrig sinande ström. Väldigt mycket jobb alltså, men också väldigt roligt och givande!

Fast igår kväll kände både Oskar och jag att vi behövde en paus från allt jobbrelaterat så efter träningen hade vi myskväll med goda ostar, krispbröd, jordgubbar, passionsfrukt, kryddiga kycklingklubbor, marsipanägg och vin. Så himla gott! Som pricken över i:et hade vi fått nya AHA som vi kunde bläddra i under kvällen. Härligt!

I helgen ska Oskar hem och jobba och jag ska stanna här och försöka komma ifatt med skolarbetet. Inte superkul kanske, men ganska nödvändigt. 

Jag tänker förresten övertala Oskar att vi behöver åka till Amsterdam nästa vår. Han är ju lite avig mot ännu en Parisresa, och jag tänker mig att Amsterdam är lättare att få igenom. Dessutom gillar han blommor, tro det eller ej. 



Vad tror ni? Jag kan också tänka mig Barcelona, London eller som sagt, Paris. 

Barcelona


London


Hyde Park, London


Älskade Paris


Åh, jag blir så himla sugen när jag googlar resor och drömmer mig iväg i tanken!

Kommentarer :

#1: Moster Karin

Barcelona!

skriven
#2: svärmor

Åh så vackra bilder!! Jag vill också ut och resa!

skriven
#3: mor

Har en drom om Amsterdam!..

skriven
#4: Kristina

Både Amserdam & Barcelona. Helt underba städer.

Amsterdam förvånade mig jatte mycket. Mycket vackrare än jag trott, folk är jatte trevliga, bra engelska,hjälpsamma, latt att ta sig runt med spårvagn (7 euro för 24h)

skriven
#5: Anna

TJOHO! Hörde du Oskar? Vi måste åka till BÅDE Amsterdam och Barcelona!!

skriven
#6: Anonym

Javisst, vi tar alla städer i europa när vi ändå är igång... Gärna vart år...

skriven
#7: Lina

Barcelona skulle jag vilja åka till. Fast jag skulle kunna åka till vilket som bara jag kommer utanför Kommungränsen ;)

skriven

Kommentera inlägget här :