Lördagsplaner

Lördag morgon är den bästa stunden på hela veckan, tycker jag. Man äter frukost i lugn och ro, tittar på Nyhetsmorgon, läser DN och bara slappar. 


Sen tar vi oftast en promenad och bara njuter, men inte idag. Idag ska vi till Ikea i Älmhult! Jag är överlycklig - Oskar mindre överlycklig. För övrigt sover han fortfarande efter att ha jobbat till tre inatt på Café de Luxe i Växjö.


Ikväll ska vi laga vår favoritmat - Blodigt oxkött, chilibea, pommes och färsk sparris. Mums!



Senare ikväll ska Oskar jobba igen. Hade Sofie eller Kani varit här hade vi nog dragit ner på en drink, men tjejerna är ju på semester och gottar sig, så jag stannar hemma med Harry Hole. Sofie är på Hvar i Kroatien och Kani på väg till Turkiet - lyx! 



Nästa helg drar Emma och jag till Oslo för att hälsa på Pontan. Vi åker buss med wifi; jag lovar att hålla er uppdaterade!

Kommentera inlägget här :