Planering

Vilken helg! I torsdags råkade jag åka ifrån allt mitt arbetsmaterial och planering inför dagens megapresentation, så istället för fyraårskalas fick jag efter jobbet igår kasta mig tillbaka till Växjö för att skriva och mejla ut det sista. Förargligt, men som min käre fader brukar säga: är huvudet dumt, får kroppen lida!

När jag kom upp till Växjö vid sjusnåret var jag grymt trött och hungrig och visste att jag hade minst två timmars plugg framför mig. Planen var att köpa med mig sushi hem, men sushistället var stängt så jag bestämde mig för att gå på thairestaurang istället. Det var en besynnerlig upplevelse att sitta ensam på restaurang, men samtidigt ganska mysigt och rofyllt. Jag tog en röd curry och bad om extra chili. Fick lika mycket chili som kyckling - gott, men stackars magen fick en smärre chock...


Hur som helst, presentationen gick bra och vi lyckades med konststycket att få vg på en uppgift som man egentligen bara kunde få g på, ha ha! När jag kom hem från uni var jag dödstrött, så jag bestämde mig för att ta en frikväll ikväll. Inget plugg, ingen träning, ingen matlagning utan bara tv, popcorn och massor av te! Lyx! 

PS. SÅ glad att vi äntligen fått snö! Nedan Tufwan förra året.

Kommentera inlägget här :