Brunch och tulpaner

Brunchen var kanon - trevligt sällskap och supergod mat. Vi tjejer gick loss på våfflor, ost, frukt och kaffe, mums! Att bruncha är en underskattad umgängesform; man kommer utvilad och taggad inför helgen och humöret brukar således vara på topp!

Efter brunchen tog Oskar och jag en sväng om Samarkand. Där köpte Oskar en finfin vinterjacka + en fleecetröja. Äntligen! Han har varit på jakt efter jacka i flera månader, men han är minst sagt kräsen, min man. När vi kom hem tog vi en promenad i eftermiddagssolen, och det kändes nästan som vår - trots att kylan bet i kinderna. Ljuvligt!

Nu slappar jag i soffan under en filt, och Oskar sitter i köket och syr. Yepp, han syr, min man. När han vill. Just nu syr han fast märken på sin militäruniform...

Så här färgglatt och fint är förresten vårt vardagsrumsfönster, helgen till ära.


Imorgon ska Oskar jobba och jag måste plugga samt läsa på några ärenden inför veckans anställningsintervjuer och provföreläsningar. Vi hörs!

Kommentera inlägget här :