DN och jag

Jag la ner det här med pluggandet. Istället tog jag en långpromenad i solskenet, följt av en timmes DN-läsning i soffan. Jag älskar DN. Framförallt gillar jag Peter Wolodarski, DN:s politiske redaktör. Han är en sanslöst duktig skribent, och även om jag inte alltid har samma åsiker som honom, är det en fröjd att läsa hans artiklar och ledare. Vad jag tilltalas av, är nog att han skriver lätt om svåra ämnen, vilket är en konst som få behärskar. 

Lätt om svårt. Svårare än det låter.



För oss är det perfekt att ha en rikstidning. Smålänningen är rent usel, och ointressant för oss som inte bryr oss om vad som händer i Emmaboda (eller andra förglömda småländska samhällen).

Nu blir det ett par avsnitt av Solsidan, medan jag samtidigt tar itu med stryktvätten.

Kommentera inlägget här :