Vanlig onsdag

Idag, när jag trodde att kroppen precis hade börjat återhämta sig från helgens feber, vaknade jag med svullen hals och rinnande nästa. Suck, inget att göra mer än att koka ännu mer ingefärate och slänga ihop en frukostsmoothie full med blåbär och hallon. Nu har jag pluggat ett par timmar, och ska snart kuta bort för att ha möte med en restaurangchef, sen vidare en sväng till institutionen och därefter ska jag ha en presentation på eftermiddagens föreläsning. Lite jäktigt, men kul. Jag älskar mina uppdrag just nu - en miljon gånger roligare än att läsa polistexter i ensamhet...

Igår skulle Oskar ha tatuerat sig i Köpenhamn, men det blev inte så, och som plåster på såren åt vi en god middag på Akropolis igår kväll. Supergott, med blodig oxfilé och råfriterad potatis. Mmm! Sen kröp vi ner i soffan och tittade på I rymden finns inga känslor. Eller Oskar tittade, jag somnade.

För övrigt är jag jätteglad för min kusin Julias skull. Hon befinner sig just nu på Hawaii, där hon stannar i fem veckor innan hon reser vidare på sin drömresa. Njut ordentligt Jullan, för här hemma är det regn och snålblåst. Brr!

När det är en allmänt ruggig och trist vecka, brukar Oskar och jag piffa upp med färgglada tulpaner och härliga filmer. Så även denna.

20 tulpaner för 70:- på Blomsterlandet. Outstanding, för en tulplan-lover.


Solsidan får dock vänta till helgen...

Kommentarer :

#1: mor

Du håller full fart!!

skriven
#2: Emmah

Vad duktig du är! Jag saknar dig! Skulle också vilja ha lite blommor som piggar upp, men jag glömde köra inom blomsterlandet idag också... Den som väntar på nåt gott ;P

skriven

Kommentera inlägget här :